Mercedes S-Klasse W223 580 4MATIC Maybach Test
28.11.2023 18:40
| Bericht erstellt von
kucukbenz
Testfahrzeug |
Mercedes S-Klasse W223 580 4MATIC Maybach |
Leistung |
523 PS / 385 Kw |
Hubraum |
3982 |
HSN |
2222 |
TSN |
AXP |
Aufbauart |
Limousine |
Nutzungssituation |
Privatwagen
|
Testdauer |
mehr als ein Jahr |
Gesamtnote von
kucukbenz
4.0 von 5
Hat Dir dieser Testbericht geholfen?
4.0 von 5
Platzangebot vorn: |
eng |
|
geräumig |
Platzangebot hinten: |
eng |
|
geräumig |
Kofferraum: |
klein |
|
groß |
Übersichtlichkeit: |
schlecht |
|
gut |
Qualitätseindruck: |
minderwertig |
|
hochwertig |
- +
Pretty Luxurious.
- +
Feels smooth on most of the roads.
- -
So problematic.
- -
The screens sometimes shut down randomly.
4.0 von 5
Motorleistung: |
schwach |
|
stark |
Durchzug: |
unelastisch |
|
elastisch |
Drehfreude: |
zäh |
|
agil |
Getriebe/Schaltverhalten: |
schlecht |
|
gut |
Verbrauch: |
durstig |
|
effizient |
Reichweite: |
gering |
|
hoch |
- +
The consumption is pretty much the same everywhere. Even on Autobahn
- -
The consumption is pretty high when first startup mostly over 30L per KM.
4.0 von 5
Wendekreis: |
groß |
|
klein |
Beschleunigung: |
langsam |
|
schnell |
Lenkung: |
schwammig |
|
direkt |
Bremsen: |
schwach |
|
standfest |
Fahrverhalten: |
unausgeglichen |
|
ausgeglichen |
Kurvenverhalten: |
unsicher |
|
sicher |
Wendigkeit: |
träge |
|
agil |
- +
Acceleration is perfect comparing to the size of the vehicle.
- -
Steering feels pretty spongy. Even on sport mode.
- -
Brakes arent enough for this car.
4.0 von 5
Federung (einstellbar): |
schlecht abgestimmt |
|
gut abgestimmt |
Sitze vorn: |
unbequem |
|
bequem |
Sitze hinten: |
unbequem |
|
bequem |
Innengeräusche: |
laut |
|
leise |
Bedienung: |
kompliziert |
|
intuitiv |
Heizung/Klimatisierung: |
schwach |
|
wirkungsvoll |
- +
A/C heats up quick and also cools quick.
- -
Front seats arent comfortable as the rear seats. They feel like youre sitting on stone.
4.0 von 5
Design: |
langweilig |
|
attraktiv |
Temperament (komfortabel): |
ausbaufähig |
|
realisiert |
Image: |
negativ |
|
positiv |
- +
The design of the vehicle is bit sportier than the old s class.
- -
Alot of chrome makes the car ugly.
KFZ-Steuer pro Jahr |
0 Euro |
Verbrauch auf 100 km |
über 10 Liter |
Inspektionskosten pro Jahr |
bis 100 Euro |
Gebrauchtwagengarantie |
über 24 Monate |
Werkstattkosten pro Jahr |
500-1500 Euro |
Haftpflicht |
300-400 Euro (50%) |
Teilkasko |
600-1.000 Euro |
Außerplanmäßige Reparaturkosten |
Elektrik/Elektronik - Batterie (700 €) |
Aus diesen Gründen kann ich den empfehlen:
The look of the car is pretty nice comparing it to the BMW I7. Its a bit more luxurious. Rear - Axle really helps you park into tight spaces with a little movements.
Aus diesen Gründen kann ich den nicht empfehlen:
It does not feel like an S Class. its more likely a w206 C Class with an longer chassis and much better materials.
Gesamtwertung: 4.0 von 5
Das Testfahrzeug erhielt im Test durchschnittlich 4.0 von 5 möglichen Sternen
Hat Dir dieser Testbericht geholfen?