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Caddy 1.6TDI kurbelt, startet aber nicht nach dem Kupplungswechsel

VW Caddy 3 (2K/2C)

Hello everyone, I'm looking for troubleshooting ideas for my caddy. He cranks, but doesn't start. Everything was fine except for a loud squeaking clutch. I removed the gearbox, replaced the clutch, pressure plate, bearing, fork and pivot pin. The bell housing cleaned very well. After reinstalling, the engine will not start, I can turn the engine with a wrench and feel that it turns harder when compressed, then lighter and then heavier again Normal, I think. I tested manual turning first before cranking it up, if a gear is engaged I can turn the engine and the wheels spin with No strange noises when turning I measured a ~250 A draw from the battery when cranking. Glow plugs need about 17 A at a time.I have an OBD scanner and it shows about 30,000 kPa or 300 bar when cranked It's not noticeable that it's trying to startI obviously screwed up a bit but can't say what. All cables and connections are available. At least that's what I think. This is a 0A4 5-speed transmission with 1.6TDI 102 hp. The original clutch was from Luk. I installed a Sachs. The car was left without a battery for about 3 weeks as I did the work between other tasks. I can't imagine that's a reason not to start It would be great if someone could give a hint as to what to look out for.

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In order for the engine to run (and consequently start) it needs:

- air

- fuel

- compression

- spark (not in case of a diesel).

My guess is fuel.

Check your OT sensor, you probably just didn't plug it in properly during assembly :)

ich habe es beim Kupplungswechsel nicht entfernt. Ich habe es mir jetzt angesehen und es ist an seinem Platz. Das Kabel ist noch da. Beim Anlassen zeigt der OBD-Scanner eine Motordrehzahl von ungefähr 370 U/min an. Diese Drehzahlanzeige sollte vom OT-Sensor stammen, also nehme ich an, dass es ok ist.

Komischerweise sprang der Motor an, nachdem ich das Auto flach liegen ließ. Anfangs war es geneigt, mit der Vorderseite nach oben, etwa 3-4 Grad (mit einer digitalen Wasserwaage gemessen) und der Motor versuchte nicht einmal zu starten. Als das Auto waagerecht stand, sprang es beim ersten langen Zünden an (5-6 Sekunden), lief weitere 5 Sekunden unruhig im Leerlauf und dann war alles wieder normal. Bei jedem weiteren Starten danach, beim ersten Zünden, wie üblich. 100 km Probefahrt und alles ist perfekt.

Sehr seltsam. Der Tank ist halb voll, also war die Kraftstoffaufnahme sicher nicht das Problem. Hoffentlich bleibe ich nicht irgendwo in einem Schrägparkplatz stecken.

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