- Startseite
- Forum
- Motorsport
- Kommt Proton mithilfe von Prodrive in die WRC?
Kommt Proton mithilfe von Prodrive in die WRC?
Hier eine Interessante Meldung.
Proton könnte mithilfe von ProDrive in die WRC einsteigen und so auch Petter Solberg wieder einen Arbeitsplatz geben
Zitat:
Proton to pick up Subaru's mantle in the WRC?
Before Subaru entered the World Rally Championship in the Nineties, it was little more than an obscure Asian automaker. Though its rallying efforts helped to put it on the map, Subaru has decided to ditch the WRC this season. But another little-known Asian automaker may be ready to pick up what Subaru is throwing away. That company is Malaysian automaker Proton. And it's not as ridiculous as you may think.
The state-owned enterprise has a strong customer base in Asia, and is the largest automaker in the Muslim world. Proton also owns Lotus, which brings the parent company a considerably performance engineering knowledge base to tap into. Subaru's former partner Prodrive is looking for a new client. And to cap things off, now unemployed former champion Petter Solberg (who used to drive for Subaru), is now rumored to be signing on to Proton's rally team. Together with motorsport garage MEM, Proton has been busy preparing an S2000-spec rally car based on its Satria Neo hatchback for the lower-level Intercontinental Rally Championship, and if plans to switch the WRC to a modified "S2000+" formula come through, it could pave the way for Proton to mount an assault on the WRC by 2010, as the brand is eager to expand outside its regional market and establish itself in Europe.
Quelle: http://www.autoblog.com/.../
Ähnliche Themen
8 Antworten
Zitat:
Original geschrieben von der-Chaker
Hier eine Interessante Meldung.
Proton könnte mithilfe von ProDrive in die WRC einsteigen und so auch Petter Solberg wieder einen Arbeitsplatz geben
Zitat:
Original geschrieben von der-Chaker
Zitat:
Proton to pick up Subaru's mantle in the WRC?
Before Subaru entered the World Rally Championship in the Nineties, it was little more than an obscure Asian automaker.
Quelle: http://www.autoblog.com/.../
wer auch immer der verfasser dieses blogs ist. Subaru als "obscure asian automaker" zu bezeichnen ist unglaublich. wird wohl ein ahnungsloser proton marketing fuzzi sein.
Hmm, du must den Text schon im zusammenhang lesen/verstehen oder dein Englisch ist mies
AutoBlog ist eine ziemlich seriöse und bekannte Quelle und ganz bestimmt nicht parteiisch Der letzte Beitrag über Proton war vielleicht vor 2 Jahren bei denen
Es steht im Text, das man damals in den 90ern das vorurteil nunmal hatte, das da wieder ein kleiner Asiatischer Hersteller ankommt und in der WRC mitmischen will.
Ich sehe darin nichts verwerfliches. Ist ja immerhin schon fast 15 Jahre her, Subaru kannte damals wirklich kaum jemand und heute haben die von Subaru jeden eines besseren belehrt.
Und Proton war als Marke im Rallyesport auch schon aktiv.
Der Gassner Hermann ist auf deutschen Pfaden sehr erfolgreich unterwegs gewesen (Mitsubishi Lizenzbau)
ersteinmal brauchst du dir über mein englisch nicht den kopf zerbrechen. ich habe dich mit keinem wort persönlich attakiert, also bitte ich mir das auch aus.
auf diesen artikel bin ich aus zwei gründen allergisch:
1, der vergleich subaru und proton ist wie ein vergleich bmw mit einem chinesischen brilliance. proton hat bisher nur aus mitsubishi teilen autos zusammengeschraubt. die (teilweise erfolgreichen) rallyautos von proton sind alles lancer evos. in jüngster zeit hat proton unternehmen aufgekauft wie zb mv agusta oder lotus. böse formuliert könnte man sagen das sind leichenschänder. subaru hat immer auf eigene entwicklungen gesetzt. subaru hat den allradantrieb erstmals 1972 in ganz normale pkws eingebaut. subaru hat niemals marode firmen gekauft und sich mit deren know how geschmückt.
2, kein journalist würde zb schreiben: die obscure marke audi...
nimms nicht persönlich du hast das ja nicht geschrieben, aber das so tolle marken wie subaru immer wieder unterschwellig abmontiert werden und auf subtile art abgewertet werden geht mir voll gegen den strich.
Den riesen Smiley hast du übersehen oder?
Und ich glaube der Autor meinte das mit Subaru ebenfalls nicht ernst.
Deine Meinung über Proton als Leichenschänder usw. kann ich aber nicht teilen. Sorry.
Lotus kann durch so eine starken Geldgeber wie eben die Malaiien überleben und im gegenzug hilft Lotus Proton immer konkurrenzfähigere Autos zu bauen. Campro ist schon was tolles.
wenns gegen subi geht bin ich etwas übersensibel....
Hier ist noch ein netter Artikel:
Zitat:
Proton Satria Neo Super 2000 enters the IRC
The Proton Satria Neo Super 2000 rally car will be entering the Intercontinental Rally Challenge full-time after its first competition debut late last year. Proton will be the 7th manufacturer in the IRC series, joining the likes of Abarth, Honda, Mitsubishi, Peugeot, Skoda and Volkswagen.
“We are absolutely delighted to welcome Proton into the IRC family. The new Satria Neo S2000 has already attracted a lot of praise in its short career to date. I have no doubt that Proton will quickly find success with competitive rally customers on IRC events, as well as on national and regional championships that are based on S2000 technical regulations,” said IRC GM Marcello Lotti.
“The IRC provides the ideal format for manufacturers to showcase their products around the world. We are very excited to register for the IRC this year, alongside many of the leading manufacturers in motorsport. Although we are still developing the Proton, the IRC will provide the perfect opportunity to gauge the competitiveness of the car, and ultimately to take the project forward,” said Proton’s MD Datuk Syed Zainal.
The Satria Neo S2000 made its first rally debut piloted by Bryan Bouffier and co-driver Xavier Panseri in the Rallye Antibes Cote d’Azur leg of the 2008 European Rally Championship in the South of France. In full rally trim, the hatch has the smallest front and the lowest roof height (heh I am not surprised really) of any homologated S2000 car. It’s 2.0 liter engine is derived from Renault’s 1.8 liter unit from the Waja 1.8X and puts out 278 horsepower at 7,600rpm.
The Neo is no doubt one of the most “visible” Proton cars internationally, at least in terms of how much appearances it makes here and there. The Neo is even used in Top Gear Australia as the car used in the “Star in a Bog Standard Car” segment.
Quelle: http://paultan.org/.../
Ein netter Artikel über den Satria-neo S2000 Rallywagen: http://paultan.org/.../