Vergleich test Ita mag:a3 sbk tdi quattro 184hp s-tronic vs a3sbk tdi 150hp
Hallo,
today in italy on the latest issue of Quattroruote vergleichtest sbk top tdi with quattro vs manual 150hp
here the scans
white a3 is the 184hp quattro with s-line and Led headlights
only 0,5s faster 184hp vs 150hp on the track ('cause 100kg more for quattro & s-tronic)
same data bmw 120d 2wd
http://postimage.org/image/l3ffomrz9/
http://postimage.org/image/twnyyup13/
http://postimage.org/image/5t1soavxz/
Beste Antwort im Thema
Hallo,
today in italy on the latest issue of Quattroruote vergleichtest sbk top tdi with quattro vs manual 150hp
here the scans
white a3 is the 184hp quattro with s-line and Led headlights
only 0,5s faster 184hp vs 150hp on the track ('cause 100kg more for quattro & s-tronic)
same data bmw 120d 2wd
http://postimage.org/image/l3ffomrz9/
http://postimage.org/image/twnyyup13/
http://postimage.org/image/5t1soavxz/
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12 Antworten
Zitat:
Original geschrieben von skifan3
Hallo,
today in italy on the latest issue of Quattroruote vergleichtest sbk top tdi with quattro vs manual 150hp
here the scans
white a3 is the 184hp quattro with s-line and Led headlights
only 0,5s faster 184hp vs 150hp on the track ('cause 100kg more for quattro & s-tronic)
same data bmw 120d 2wd
http://postimage.org/image/l3ffomrz9/
http://postimage.org/image/twnyyup13/
http://postimage.org/image/5t1soavxz/
forget it, it is a german thread
yes I know but I'm not good in Deutsch aber I thought it could be interesting for a3 fans
Grazie mille.
Ich find es sehr intressant obwohl ich nicht italienisch kann. Insbesondere die Tabelle (vierter Link) mit den Technischen Daten und/oder Messungen ist doch sehr Umfangreich und schau ich mir mal an wenn ich Zeit habe.
Kennt jemand einen Vergleichbaren Artikel auf Deutsch?
Gruss
Interesting, that the measured Max speed is significant below the Audi values
Additional info from the test that I want to translate you:
*In Italy 184hp available at the end of summer '13
*184hp max pressure's engine 2.000 bar vs 1.800 150hp
*184hp powert delivery not very homogeneous
*there is turbo lag on the 184hp
*s-tronic with some indecisions
*very heavy a3 184 quattro s-tronic ......1.626kg..........
Versteht jemand die Werte von "Consumi" und "Consumi medi"?
Bei Consumi sollen es doch der Verbrauch bei konstanter Geschwindigkeit sein oder verstehe ich das falsch?
Edit: Habs gesehen, die rechnen wie in den USA: Nicht Verbrauch/km sondern umgekehrt, also wie weit man mit einem Liter kommt km/Liter. Darum sind die Werte so hoch. Man muss nur den Kehrwert bilden und mit 100 multipizieren. Dann stimmt´s. Auf den ersten Blick in Europa sehr ungewöhnlich.
Unter aller Kanone sind die cw-Werte von 0,342 bzw. 0,339. Zwar sehe ich keine Werte für die Stirnfläche, aber da ist eh nichts mehr zu retten. Der neue Golf soll cw-Werte unter 0,30 haben, angeblich sogar nur 0,27 laut ams 20/2012. Die 0,34 vom A3 dagegen sind für eine Neuentwicklung unterirdisch.
Zitat:
Original geschrieben von Superdino
Versteht jemand die Werte von "Consumi" und "Consumi medi"?
Bei Consumi sollen es doch der Verbrauch bei konstanter Geschwindigkeit sein oder verstehe ich das falsch?
Edit: Habs gesehen, die rechnen wie in den USA: Nicht Verbrauch/km sondern umgekehrt, also wie weit man mit einem Liter kommt km/Liter. Darum sind die Werte so hoch. Man muss nur den Kehrwert bilden und mit 100 multipizieren. Dann stimmt´s. Auf den ersten Blick in Europa sehr ungewöhnlich.
Unter aller Kanone sind die cw-Werte von 0,342 bzw. 0,339. Zwar sehe ich keine Werte für die Stirnfläche, aber da ist eh nichts mehr zu retten. Der neue Golf soll cw-Werte unter 0,30 haben, angeblich sogar nur 0,27 laut ams 20/2012. Die 0,34 vom A3 dagegen sind für eine Neuentwicklung unterirdisch.
Yes, "consumi medi" are average km/liter in city, out the city and autobahn
just for curiosity,in the same issue there is the test of new range rover and the Cx is 0,348
in the previous issue,there was the test of golf VII 2.0 tdi highline...same weight and performance data of a3 sportback 150hp
the only difference was due to the tyres, pirelli p7 225/45 on golf vs definitely sportier conti sportcontact 5 225/40 r18 (in fact lap time 1 sec faster)
Zitat:
Original geschrieben von skifan3
Zitat:
Original geschrieben von Superdino
Versteht jemand die Werte von "Consumi" und "Consumi medi"?
Bei Consumi sollen es doch der Verbrauch bei konstanter Geschwindigkeit sein oder verstehe ich das falsch?
Edit: Habs gesehen, die rechnen wie in den USA: Nicht Verbrauch/km sondern umgekehrt, also wie weit man mit einem Liter kommt km/Liter. Darum sind die Werte so hoch. Man muss nur den Kehrwert bilden und mit 100 multipizieren. Dann stimmt´s. Auf den ersten Blick in Europa sehr ungewöhnlich.
Unter aller Kanone sind die cw-Werte von 0,342 bzw. 0,339. Zwar sehe ich keine Werte für die Stirnfläche, aber da ist eh nichts mehr zu retten. Der neue Golf soll cw-Werte unter 0,30 haben, angeblich sogar nur 0,27 laut ams 20/2012. Die 0,34 vom A3 dagegen sind für eine Neuentwicklung unterirdisch.
Yes, "consumi medi" are average km/liter in city, out the city and autobahn
just for curiosity,in the same issue there is the test of new range rover and the Cx is 0,348
in the previous issue,there was the test of golf VII 2.0 tdi highline...same weight and performance data of a3 sportback 150hp
the only difference was due to the tyres, pirelli p7 225/45 on golf vs definitely sportier conti sportcontact 5 225/40 r18 (in fact lap time 1 sec faster)
Hello skifan, were there also the values for aerodynamics cx (cw) for the Golf VII?
Where gets the magazine these values from? From a lab or from the manufacturer?
In the German AutoMotorSport I found cx for the Golf VII 0,27 which is really low for a hatchback car.
Could you post data from previous issue for the Golf VII/A3?
Thanks in advance, BR Superdino
Zitat:
Original geschrieben von Superdino
Zitat:
Original geschrieben von skifan3
Yes, "consumi medi" are average km/liter in city, out the city and autobahn
just for curiosity,in the same issue there is the test of new range rover and the Cx is 0,348
in the previous issue,there was the test of golf VII 2.0 tdi highline...same weight and performance data of a3 sportback 150hp
the only difference was due to the tyres, pirelli p7 225/45 on golf vs definitely sportier conti sportcontact 5 225/40 r18 (in fact lap time 1 sec faster)
Hello skifan, were there also the values for aerodynamics cx (cw) for the Golf VII?
Where gets the magazine these values from? From a lab or from the manufacturer?
In the German AutoMotorSport I found cx for the Golf VII 0,27 which is really low for a hatchback car.
Could you post data from previous issue for the Golf VII/A3?
Thanks in advance, BR Superdino
golf Cx 0,320,here the scans
Quattroruote has a own Lab and track certifed ISO
Also annual sport test "club 4 seconds" (last year aventador,mp412c,599gto and 997 gt3 rs 4.0) that you read on AMS were made by Quattroruote
http://s14.postimage.org/eftbamzj5/scan_0001.jpg
Thumbs up, thank you very much!
0,32 is much worse than 0,27 written im AMS, I suppose data from Volkswagen...But where comes the big difference from?
The difference between two labs should not be more than 3 percent or even lower. Here it is about twenty...
Even the later coming Golf VII Bluemotion will not have cx 0,05 lower than normal versions.
Zitat:
Original geschrieben von Superdino
Thumbs up, thank you very much!
0,32 is much worse than 0,27 written im AMS, I suppose data from Volkswagen...But where comes the big difference from?
The difference between two labs should not be more than 3 percent or even lower. Here it is about twenty...
Even the later coming Golf VII Bluemotion will not have cx 0,05 lower than normal versions.
for aerodynamic, it's impossible that has 0,27..only medium-long shaped mercedes or similar ones(a6 0,28...) bmw 1er has 0,29 but a very long front hood
Interessant finde ich die Angaben auf der 4ten Seite bezüglich Elastizität im 6ten Gang. Da wird im 6ten Gang auf eine bestimmte Geschwindidkeit beschleunigt. Von 0 auf x sind die beiden Autos gar nicht mal soweit voneinander entfernt. Aber bei der Elastizität haut der 184PS wirklich den Hammer raus. Ich glaube das ist auch der Stronic geschuldet. Ich glaube der 6te Gang im Stronic ist wirklich sehr sehr kurz übersetzt.