ForumPassat B8
  1. Startseite
  2. Forum
  3. Auto
  4. Volkswagen
  5. Passat
  6. Passat B8
  7. 2016 emission list published

2016 emission list published

VW Passat
Themenstarteram 14. November 2015 um 14:14

https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/Next-step-in-clarifying-the-CO2-issue/view/2886249/7a5bbec13158edd433c6630f5ac445da?p_p_auth=xZqlY6ge

Link at the bottom of the page, among them is my 220 tsi.

Beste Antwort im Thema
Themenstarteram 14. November 2015 um 14:14

https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/Next-step-in-clarifying-the-CO2-issue/view/2886249/7a5bbec13158edd433c6630f5ac445da?p_p_auth=xZqlY6ge

Link at the bottom of the page, among them is my 220 tsi.

20 weitere Antworten
Ähnliche Themen
20 Antworten

SCNR

Nelson-ha-ha
Themenstarteram 14. November 2015 um 16:54

At least I can look forward to a gift certificate and low second hand value... damn Volvo waiting forever with releasing the V90.

Zitat:

@ontop schrieb am 14. November 2015 um 17:54:41 Uhr:

At least I can look forward to a gift certificate and low second hand value... damn Volvo waiting forever with releasing the V90.

The list is about CO2 and therefore it is not really emission but use of petrol in miles/gallon, liter/100km, which is wrongly stated.

And this is something you already new before buying the car.

It is just not as wrong as usual, but a little bit more wrong.

In the end, it is still the same car you bought and there is nothing wrong with it.

Themenstarteram 14. November 2015 um 17:25

That's true but where I live you pay taxes based on CO2 which means the cost will increase. The car however remains the same.

Zitat:

@ontop schrieb am 14. November 2015 um 18:25:27 Uhr:

That's true but where I live you pay taxes based on CO2 which means the cost will increase.

Same here. The permanent (monthly) taxes are calculated using the power (220hp) which means they will not increase.

The NoVa (one-time payment) however is calculated using the CO2 emission.

When I ordered the car it was said to have 145g/km which means I have to pay an extra 11% [(145-90)/5] on the Volkswagen net sales price.

So when Germans pay €50K, the same car will cost me nearly €56,000.

If Volkswagen now confesses it emits 160g/km, I have to pay an additional 3% on the €50K. :mad:

PS: The worst thing of it all, is that Volkswagen said they will pay those tax differences so that consumers are not left with the expanses. For that I have to get my car and pay the tax before Volkswagen issues the new CO2 figures, otherwise they will just inform me and give me the choice of canceling the order.

Der 140kw Diesel scheint nicht betroffen zu sein?!?

am 15. November 2015 um 11:35

Dafür aber fast alle anderen TDI Passats ??

150PS und 220PS Benziner sind betroffen. 180 und 280PS nicht.

Seltsam ist, dass bei 220PS zwei Getriebe angegeben sind.

Einmal das verbaute 6-Gang DQ250 und einmal das (derzeit) nicht erhältliche DQ500 mit 7-Gängen wie beim Biturbo.

Kommt da etwa noch was?

Nicht seltsam :-)

Der 220PS Benziner Alltrack hat das 7Gang DSG...Warum das, weiß kein mensch...

Gruß

Markus

Spekulation:

Dann kann der gleiche Antriebsstrang verbaut werden wie beim Biturbo.

Der 220PS-TSI hat im "normalen" Passat Frontantrieb und im Alltrack Allrad.

am 16. November 2015 um 8:52

Und warum dann beim 280PS 4-motion nicht? :-)

Dann hätten sie den auch nicht beim Drehmoment begrenzen müssen.

Beim DQ250 ist werkseitig aber bei 350Nm Schluß daher zwar 60PS aber 0Nm mehr.

am 16. November 2015 um 9:49

Genau, macht für mich kein sinn...aber VW wird eine Logik haben :-)

6 Gang DQ250 ist halt günstiger, als das 7 Gang, aber wäre für den 280PS 4-motion auch sinnvoll gewesen!

Gruß

Markus

Deine Antwort
Ähnliche Themen