Fahrwerk S-Line + Adaptive Dämpfung
Hallo,
die Tieferlegung beim der adaptiven Dämpfung beträgt ja 20mm, beim S-Line Sportfahrwerk 30mm. Welche Tieferlegung hat der Wagen denn nun, wenn ich S-Line UND adapt.Dämpfung bestelle? 20mm oder 30mm?
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15 Antworten
Haste das mal im Konfigurator zusammengestellt? Läßt sich nämlich nicht kombinieren. Logischerweise, sind doch zwei eigenständige Systeme.
Doch, bei der Konfiguration ist bei beiden Systemen ein schwarzer Punkt, und ich bekomme auch keine Meldung, dass beide Systeme zusammen nicht gehen...ist es also so, dass ich beim S-Line Paket einfach anstelle des S-Line fahrwerks das adaptive bekomme?
Zitat:
Original geschrieben von Brändle
Doch, bei der Konfiguration ist bei beiden Systemen ein schwarzer Punkt, und ich bekomme auch keine Meldung, dass beide Systeme zusammen nicht gehen...ist es also so, dass ich beim S-Line Paket einfach anstelle des S-Line fahrwerks das adaptive bekomme?
Hallo,
das ist im Konfigurator sicher nicht eindeutig erkennbar.
Meiner Meinung ist es so:
Entweder suchst Du dir ein Fahrwerk aus ohne "Dämpferregelung", dann bekommst Du auch dein "starres" Fahrwerk.
Sobald Du "Drive Select" mit elektron. Dämpferegelung anklickst, ist es egal, für welches Fahrwerk Du dich vorher entschieden hast.
Es gibt nämlich nur eine Sorte, basierend auf dem Sportfahrwerk mit 20 mm Tieferlegung. Allerdings soll der Regelbereich von
"weicher als das Standardfahrwerk" bis "etwas härter als das Sportfahrwerk" gehen.
Die Härte des "s-line" -Fahrwerks erreicht das System aber nicht.
Bin mal gespannt auf einen ausführlichen Fahrbericht mit dem elektronischem Fahrwerk.
Schöne Grüsse
Gerd
Zitat:
Original geschrieben von Brändle
Hallo,
die Tieferlegung beim der adaptiven Dämpfung beträgt ja 20mm, beim S-Line Sportfahrwerk 30mm. Welche Tieferlegung hat der Wagen denn nun, wenn ich S-Line UND adapt.Dämpfung bestelle? 20mm oder 30mm?
Hello,
Has someone already an answer to that question?
Thx.
MC
Belgium
Zitat:
Original geschrieben von MarioCapelle
Zitat:
Original geschrieben von Brändle
Hallo,
die Tieferlegung beim der adaptiven Dämpfung beträgt ja 20mm, beim S-Line Sportfahrwerk 30mm. Welche Tieferlegung hat der Wagen denn nun, wenn ich S-Line UND adapt.Dämpfung bestelle? 20mm oder 30mm?
Hello,
Has someone already an answer to that question?
Thx.
MC
Belgium
Oder in Deutch: (probe)
Kan jemand die frage beanworten?
Danke.
I pointed it out already (and Gerd said it again ): Adaptic dampers cannot be combined with the 30mm S-line suspension (tested it again a minute ago). Someone here also said, that the adaptic system is based on the standard sport suspension system (20mm). Sounds logical I think.
Zitat:
Original geschrieben von pb.joker
I pointed it out already (and Gerd said it again
): Adaptic dampers cannot be combined with the 30mm S-line suspension (tested it again a minute ago). Someone here also said, that the adaptic system is based on the standard sport suspension system (20mm). Sounds logical I think.
So, it is not intesting to combine an AUDI S-LINE with DRIVE SELECT?
If so, why do many test AUDI's (S-line's) have the option DRIVE SELECT?
Grts.
Zitat:
Original geschrieben von MarioCapelle
So, it is not intesting to combine an AUDI S-LINE with DRIVE SELECT?
If so, why do many test AUDI's (S-line's) have the option DRIVE SELECT?
Grts.
The drive select option* always includes the same suspension, doesn´t matter if the other stuff is taken from S-line or standard packages.
Suspension (standard/sport/s-line) does only vary in case you don´t order drive select at all.
*combined with damper control
Zitat:
Original geschrieben von MarioCapelle
So, it is not intesting to combine an AUDI S-LINE with DRIVE SELECT?
If so, why do many test AUDI's (S-line's) have the option DRIVE SELECT?
If you´re only interested in the 30mm suspension from the S-line, then you´re right. You cannot have both. If you select S-line first, then the damper system, you only get the latter one.
Similar behaviour you have with the new TT when you combine magnetic ride and S-line.
Zitat:
Original geschrieben von pb.joker
Zitat:
Original geschrieben von MarioCapelle
So, it is not intesting to combine an AUDI S-LINE with DRIVE SELECT?
If so, why do many test AUDI's (S-line's) have the option DRIVE SELECT?
If you´re only interested in the 30mm suspension from the S-line, then you´re right. You cannot have both. If you select S-line first, then the damper system, you only get the latter one.
Similar behaviour you have with the new TT when you combine magnetic ride and S-line.
I'm only interested in the S-line suspension because it is more beautiful than a car with normal suspension... Will I have that look with drive select?
I have ordered an S-line with drive select for delivery week 6 2008...
was ist denn hier los?
"ich nix verstehen" bitte auch mal in deutsch...
Zitat:
Original geschrieben von riply
was ist denn hier los?
"ich nix verstehen" bitte auch mal in deutsch...
War nur die Kurzfassung der (deutschen) Beiträge darüber...
Zitat:
Original geschrieben von MarioCapelle
I'm only interested in the S-line suspension because it is more beautiful than a car with normal suspension... Will I have that look with drive select?
I have ordered an S-line with drive select for delivery week 6 2008...
Not quite.
As mentioned, the "drive select" suspension is based on the conventional sports suspension. As a result, your car will be 20mm lower, not 30mm.
Zitat:
Original geschrieben von pb.joker
Zitat:
Original geschrieben von MarioCapelle
I'm only interested in the S-line suspension because it is more beautiful than a car with normal suspension... Will I have that look with drive select?
I have ordered an S-line with drive select for delivery week 6 2008...
Not quite.
As mentioned, the "drive select" suspension is based on the conventional sports suspension. As a result, your car will be 20mm lower, not 30mm.
Thx! I will post some pictures in a few weeks... I hope it looks nice :-)